Alt om administration af ladestandere i din boligforening

Der er mange spørgsmål, når du overvejer at etablere ladestandere i din ejer-, andels- eller boligforening. Hvilke administrative opgaver giver en ladeløsning, og kan OK stå for administrationen? Skal I vælge et lukket eller et åbent system? Og er der service med i en aftale med OK? Alt det og meget mere får du svar på her.

Kan OK stå for administrationen?

De administrative opgaver varierer afhængigt af jeres valg af løsning. Vælger din boligforening en ladeløsning fra OK, håndterer vi service, support og fakturering til beboerne.

Vælger boligforeningen selv at betale for elforbruget, tilbagebetales I via OK’s tilbagebetalingsordning, og det kan kræve noget administration for jer i form af bogføring.

Læs mere om ladeløsning til boligforeninger

Kvinde ved computer

Er du klar til nye opgaver i boligforeningen?

Vi ved, at der er tusind ting, du hellere vil bruge tiden på end administrative opgaver.

Derfor er det også helt afgørende, at du vælger en løsning, der passer til din boligforening – også når det gælder tiden til nye arbejdsopgaver.

Ladestanderløsninger til din boligforening

Skal vi vælge et åbent eller et lukket system?

Fordelene ved et åbent system er, at det giver jer minimal administration, da I undgår at skulle bestille ladebrikker til hver beboer.

Opladningen klares let gennem OK-appen, hvor beboerne kan vælge mellem forskellige betalingsmetoder. Ved brug af OK-appen kan I også nemt se den aktuelle opladningspris. Ulempen ved et åbent system er, at alle med en OK-app kan benytte ladestanderne.

Et lukket system er ideelt for boligforeninger, der ønsker at have fuld kontrol over, hvem der har adgang til ladestanderne. Et lukket system kræver, at I bestiller ladebrikker til de enkelte beboere gennem vores selvbetjeningssystem. Ulempen ved et lukket system er derfor, at det indebærer mere administration.

Desuden viser en ladebrik ikke den aktuelle opladningspris, så beboerne skal holde øje med priserne på OK’s hjemmeside. Faktureringen af ladeforbrug via ladebrikker sker månedligt gennem betalingsservice direkte til beboeren.

Har man gæster, kan de ikke oplade deres bil, medmindre de låner en ladebrik af beboeren.

Er der service med i en aftale med OK?

Der er altid service inkluderet i vores aftaler. Prisen for service afhænger af den ladeløsning, I ønsker.

Service inkluderer:

• 24 timers support
  • Garanti på ladestanderne, så længe aftalen er i kraft
  • Udkald og udbedring af fejl på ladestanderne
  • Indhentning af elafgiftsrefusion, hvis I selv betaler for el til ladestanderne
  • Automatiske softwareopdatering af ladestanderne
  • Forsikring

Hør mere om ladeløsninger til boligforeninger

Spørgsmål og svar om administration

OK afregner altid direkte med beboeren. I er derfor ikke involveret i ladeforbruget til de enkelte beboere. Hvis boligforeningen betaler for strømmen til ladestanderne, bliver foreningen tilbagebetalt via vores tilbagebetalingssats.

Ja, i vores selvbetjening er det muligt at få en forbrugsrapport for en ønsket periode. Her kan I se forbruget for de enkelte ladepunkter.

OK er ansvarlig for opkrævning af de enkelte beboeres ladeforbrug. Hvis en beboer ikke betaler sin regning, er det OK’s tab.

Den daglige administration foregår i OK’s online selvbetjening. Her kan I bestille ladebrikker til de enkelte beboere, hente forbrugsrapporter, se live-status på jeres ladestandere og meget mere. Hvis I vælger at gøre ladestanderne offentligt tilgængelige, slipper I for at bestille ladebrikker i selvbetjeningen.

OK er ansvarlig for tekniske problemer og fejl på ladestanderne. På ladestanderne fremgår telefonnummeret til vores tekniske supportcenter, som hjælper jer godt videre. Hvis I har valgt selv at stå for installationen, og det er selve installationen, der er udført forkert, henviser vi til jeres installatør.

I vores selvbetjening kan I tildele forskellige roller. For eksempel kan I have flere administratorer, men vælge at nogle af dem kun har læseadgang uden mulighed for at bestille ladebrikker eller lignende.

Personer med headset

Har du brug for hjælp?

Ring til os på 89 32 24 2789 32 24 27, vi sidder klar til at hjælpe.

Gå til hjælp

Send dit telefonnummer

så ringer vi dig op hurtigst muligt